Tájékoztatjuk, hogy Webáruház Tulajdonos jelen weboldalát csak a fentiek elfogadása esetén használhatja!
ÁSZF
Jelen
dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül
megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik,
magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és
szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott
elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen Ászf hatálya Szolgáltató weblapján https://www.zebrazsatyor.hu és
aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki.
1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI:
A
szolgáltató neve: Zebraszatyor88 Kft.
A szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye): 7623 Pécs,
Mártírok u.54.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra
szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@zebraszatyor.hu
Cégjegyzékszáma: 02 09 078072
Adószáma: 2359638-2-02
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Baranya Megyei Bíróság mint Cégbíróság
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe: Shopstart
Monor, Ady Endre u. 24, 2200
info@shopstart.hu
2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK:
2.1. A jelen
Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat
értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári
Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi
szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes
kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó
és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.
26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok
kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
2.2. A jelen Szabályzat 2016. …. hó …. nap napjától hatályos és visszavonásig
hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot.
A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a
weboldalakon közzéteszi. Felhasználók a weboldalak használatával elfogadják,
hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás
automatikusan érvényes.
2.3. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop
weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem
regisztrált felhasználója a webshopnak, a Szabályzatban foglaltakat magára
nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a
feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.
2.4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak
bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal
terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok
bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és
értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
3. REGISZTRÁCIÓ/VÁSÁRLÁS
3.1.
Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy
jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit
megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.
3.2. Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait
megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez
köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató
kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival
veszi igénybe szolgáltatásait.
3.3. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott
adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért,
hibáért semminemű felelősség nem terheli.
3.4. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha
Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a
Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
4. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE
4.1. A
megjelenített termékek kizárólag online/személyesen/telefonon rendelhetők meg.
A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a
törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.
Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
4.2. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását,
a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek
eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk
felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti
különbözőség miatt.
4.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen
tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
4.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a
Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék
közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő,
esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a
Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a
helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat
vásárlási szándékától.
4.5. Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék
valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie
szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján
a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre.
Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz
nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat,
abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből
jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron
visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
5. RENDELÉS MENETE
5.1.
Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba.
5.2. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.
5.3. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó
bármikor
megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva. 5.4. Amennyiben
Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „tovább
vásárolok” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a
megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés - X” ikonra kattintva
törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez a „frissítés/kosár
frissítése” ikonra kattint Felhasználó.
5.5. Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési
módot, melynek típusai a következők:
5.5.1. Fizetési módok:
Személyes átvétel: Készpénzben a Szolgáltató üzlethelységében vagy a
Szolgáltató által megjelölt egyéb helyen történő átvételkor: Az áru átvételekor
történő fizetés választása esetén a Felhasználó a Szolgáltató üzlethelységében
vagy a Szolgáltató által megjelölt egyéb helyszínen fizeti meg a termék
vételárát készpénzben. Készpénzes fizetésre csak magyar forintban (HUF) van
lehetőség.
Átutalással: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a kiállított
számlán/visszaigazoló e-mailben található bankszámlára 3 napon belül köteles
átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően a
Felhasználó jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő
átvételére.
5.5.2. Szállítási költség: A www.zebraszatyor.hu weboldal tartalmazza az
aktuális szállítási árakat
5.6. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az
áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése
illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő
ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra,
hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
5.7. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél
alapján minden költséget tartalmaz. A számlát, az elállási jogról szóló
tájékoztatót, és a garancia levelet a csomag tartalmazza. Felhasználó köteles a
csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson
észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés
esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli
reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon
történik 8-17 óra közötti időszakban.
5.8. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”megrendelem” gombra kattintva
tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a
megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy
e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
5.9. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása
előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a
bevitt adatokat.
5.10. Felhasználó e-mail- ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást
kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől
számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de
legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati
kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak
visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz
megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a
visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben,
mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a
fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
6. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS
6.1. A
megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés
feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés
leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon
kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus
úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
6.2. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 5 munkanapon
belül. Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak
meg, Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn
belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való
megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti
teljesítésre.
6.3. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti,
mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről
Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett
összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.
6.4. Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők,
leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes
bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már
visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben.
Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést
követően kerülhet sor!
7. ELÁLLÁS JOGA
1.1. Az
Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a
fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt
termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a
szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában
jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
1.2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14
nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a
fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
1.3. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja
közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
1.4. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a
vállalkozás nem vállalta e költség viselését.
1.5. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának
költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem
rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
1.6. Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék
esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére
állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó
személyére szabtak.
1.7. A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát
a. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás
egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó
kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul
vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a
pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására
nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
d. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy
higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
e. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően
elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
f. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a
vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és
amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg,
azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik
napot követően kerül sor;
g. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó
kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási
munkálatok elvégzése céljából;
h. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes
szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a
fogyasztó a csomagolást felbontotta;
i. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések
kivételével;
j. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
k. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés,
fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős
tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a
szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
l. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a
vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a
teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak
tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az
elállási jogát.
1.8. Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat
megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de
legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó
részére, beleértve a szállítási díjat is.
1.9. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal
egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód
igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód
alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
1.10. Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a
szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő
megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy
Szolgáltató címen leadni.
1.11. Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási
nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.
1.12. Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte
előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.
1.13. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét
viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.
1.14. A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon
többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos
fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
1.15. Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett
értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.
1.16. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem
kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra
vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell
figyelembe venni.
1.17. Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését
megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt
adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés
alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő
jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő
jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el
Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat
segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.
1.18. Fogyasztónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű
használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése
a Fogyasztót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a
Fogyasztó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék
vételárát, a szállítási költséggel együtt.
1.19. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
1.20. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető
el.
1.21. Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen
Szabályzatban található elérhetőségeken.
1.22. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak
minősülő Fellhasználókat illeti meg.
1.23. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt,
aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.
1.24. Elállási jog gyakorlásának a menete:
1.24.1. Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal úgy köteles az
elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot a Szolgáltató
elérhetőségeinek egyikére elküldeni.
1.24.2. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék
kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.
Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14
napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát,
email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az email illetve a fax
küldésének idejét veszi figyelembe.
1.24.3. A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató
címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől
számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül,
amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell
megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása
miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.
1.24.4. A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon
többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos
fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a
szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban
is gyakorolja elállási jogát.
1.24.5. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása
eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több
tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy
darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási
joggal.
8. Jótállás, szavatosság
Kellékszavatosság
8.1. Milyen
esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával? Felhasználó webshopot
üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai
szerint.
8.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye
alapján? Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági
igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül
a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás
számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha
a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy
igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a
vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással
kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott
kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban
Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott
okot.
8.3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem
később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.
Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két
éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
8.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? Felhasználó a
vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
8.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének? A
teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének
a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a
terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta.
A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó
köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés
időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
8.6. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával? Ingó dolog
(termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági
vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
8.7. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását
vagy kicserélését kérheti.
8.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak? A termék akkor hibás, ha az nem
felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy
pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
8.9. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba
hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e
jogosultságát elveszti.
8.10. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti
termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog
gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját
termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
8.11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól? A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül
termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: – a
terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba,
vagy – a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
időpontjában nem volt felismerhető vagy – a termék hibája jogszabály vagy
kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a
mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy
ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének
eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve
kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben
érvényesítheti.
Jótállás
8.12. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával? Hibás
teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a webshopot
üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles.
8.13. Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás
alapján? A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk
fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó
vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
8.14. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól? A
vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha
bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a
figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt,
illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból
fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól
függetlenül megilletik.
8.15. Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a
természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a
kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott
igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb,
a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
9. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS
9.1.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet
rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
9.2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával,
vagy akár csak nyugtával).
9.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a
Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
9.4. A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási
igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
9.5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó
rendelkezésére kell bocsátani.
9.6. Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének
teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról –
az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez
fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles
értesíteni a fogyasztót.
9.7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig
köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
9.8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést
legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze
10. VEGYES RENDELKEZÉSEK
10.1.
Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni.
Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a
jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
10.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy
érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét
és érvényesíthetőségét nem érinti.
10.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem
gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való
lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó
kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy
alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi
feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a
későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
10.4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
11. PANASZKEZELÉS RENDJE
11.1.
Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a
megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben
Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak
teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy
levél útján is közölheti.
11.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint
orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz
azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal
kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy
másolati példányát átadja a vásárlónak.
11.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja.
A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett
jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és
azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
11.4. Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági
vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbi elérhetőségeken.
11.5. Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi/nem
veszi a békéltető testületi eljárást.
11.6. Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is: Nemzeti
Fogyasztóvédelmi Hatóság
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210 4677
E-mail: nfh@nfh.hu
11.7. Vagy területi szerveihez:
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság területi szerveinek listáját itt találja: Nemzeti Fogyasztóvédelmi
Hatóság
11.8. Panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek
elérhetőségét itt találja:
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu; Jász-Nagykun-Szolnok
Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu; Komárom-Esztergom
Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu; Nógrád
Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu; Pest Megyei
Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; Győr-Moson-Sopron
Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu; Szabolcs-Szatmár-Bereg
Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu; Tolna
Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: kamara@tmkik.hu; Vas Megyei
Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu Veszprém
Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
Fax száma: (88) 412-150
Név: Dr. Óvári László
E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu Csongrád
Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;
11.9. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói
jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület
feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából
egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén
az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony
és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető
testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad
a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő
kötelezettségekkel kapcsolatban.
11.10. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő
határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag
a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület
illetékes.
11.11. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési
kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a
békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára
feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás
székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet
működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési
kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés
lehetőségének felajánlására terjed ki.
BARION